آیا سفر به گرجستان انتخاب خوبی است؟

گرجستان یکی کشور شگفت انگیز است و با داشتن زیبایی های فراوان و محیط زیست تمیز و دست نخوره سفری فوق العاده به شمار می رود. گرجی ها مردمی میهمان نواز و دارای خلق و خوی گرم و صمیمانه هستند. گرجستان با داشتن میراث تاریخی غنی و موسیقی فوق العاده و جاذبه های متنوع در رده کشورهای پر توریست قرار دارد.

دو شهر تفلیس و باتومی از گرجستان بیشترین گردشگر را به خود اختصاص داده است و اگر شما هم میان انتخاب تفلیس یا باتومی مردد هستید، تا انتهای این مطلب همراهمان باشید:

 

تفلیس بهتر است یا باتومی؟

تفلیس بهتر است یا باتومی؟ در پاسخ به این سوال باید گفت: تفلیس و باتومی دو شهر زیبا و محبوب در کشور گرجستان هستند که هر کدام دارای جذابیت‌های خاص خود هستند. تفلیس، پایتخت گرجستان با تاریخ غنی و معماری شگفت‌انگیز، یک جایگاه خاص در قلب مسافران دارد. این شهر برای آن آرامش از طریق سرزمین‌های پیرامونی و آب‌های گرم که برای بهبودی و سلامتی مناسب هستند و همچنین پیاده‌روها و خیابان‌های پر از رستوران‌ها، کافه‌ها و محله‌های تاریخی معروف است. از سوی دیگر، باتومی شهری ساحلی در جنوب غربی گرجستان است که با سواحل زیبا و آب و هوای معتدل خود موقعیتی برای استراحت و تفریح فراهم می‌کند. این شهر برای آن طبیعت زیبا و فضای اکوتوریسمی که از آن برخوردار است و همچنین فرصت‌های ورزشی و تفریحی متنوع مشهور است. بنابراین، انتخاب بین تفلیس و باتومی بستگی به سلیقه و ترجیحات شما دارد. آیا می‌خواهید تاریخ و فرهنگ را تجربه کنید یا به ساحل و دریا رفته و روزهای آرام و شادی داشته باشید؟ هر دو شهر ارزش سفر به آن‌ها را دارند و تجربه‌ی یک سفر به هر دو مکان ممکن است یک تجربه فوق‌العاده و خاطره‌انگیز باشد.

 

عازم تفلیس هستید؟ هر آنچه باید در سفر تفلیس بدانید!

سفر به تفلیس، پایتخت جمهوری گرجستان، یک تجربه فراموش نشدنی است که توریست ها را به خود جذب می کند. شهری پر از تاریخ، فرهنگ و طبیعت زیبا که سفر به آن هیجانی بی پایان به همراه دارد. تفلیس با مناظر زیبای خود، بازارهای چند رنگ و معماری بی نظیر، یک سفر رویایی خلق می کند و شما را وادار می کند برای بازدید از تمام جاذبه هایش برنامه ریزی خوبی داشته باشید. از معابد قدیمی و کلیساهای مذهبی گرفته تا بناهای مدرن و رستوران های شیک، تفلیس هر سلیقه ای را مجذوب خود می کند. تفلیس با ویو نفس گیر کوه های قفقازی و رودخانه متکواری در کنار شهر، انگیزه ای دو چندان را برای شما رقم می زند. بیشتر از برج نارین کارتولی، کاخ های معروف و بوستان های باغبان ملکوم، تفلیس یکی از مقصدهای پرطرفدار برای علاقه مندان به کشورهای خاورمیانه و اروپا است. در کل، سفر به تفلیس یک تجربه فراموش ناپذیر است که شما را به دیدن و دیدن بناهای تاریخی، چشیدن غذاهای محلی و لمس زیبایی های طبیعی می طلبد. این شهر، همه چیز را برای توریست ها فراهم کرده که آنها را علی رغم تفاوت های فرهنگی و زبانی به خود جذب می کند و آن ها را از تمامی دشواری های روزمره در سفر محافظت می کند.

 

آیا تفلیس از تهران پرواز مستقیم دارد؟

خوشبختانه از فرودگاه بین المللی امام خمینی پروازهای خارجی زیادی صورت می گیرد. از جمله این پروازها می توان به پرواز مستقیم تهران تفلیس اشاره کرد. پرواز تهران تفلیس به صورت مستقیم به فرودگاه بین المللی تفلیس اغلب در تمامی روزهای هفت ه برگزار می شود. گردشگران زیادی مایل هستند با تهیه بلیط هواپیما ارزان تهران تفلیس به صورت مستقیم به این شهر سفر کنند. پرواز مستقیم تهران تفلیس 2 ساعت به طول می انجامد.

 

عازم باتومی هستید؟ هر آنچه در سفر باتومی باید بدانید!

باتومی یکی از شهرهای ساحلی گرجستان است که میان گردشگران، شهرت زیادی دارد. باتومی در نزدیکی دریای سیاه قرار دارد و به سبب داشتن سواحل بکر و طبیعت خارق العاده اغلب گردشگران با هدف تفریح آن را انتخاب می کنند.

باتومی شهری با معماری چشم نواز است که ساختمان های باشکوه باقی مانده از قرن 19 در کنار منحصر به فرد ترین آسمان خراش های جهان توجه زیادی را به خود جلب می کند. اگر چه باتومی از نظر صنعتی توسعه یافته است اما یک شهر جذاب و تفرجگاه محبوب است. باغ های فراوان و خیابان های آن مملو از گیاهان کمیباب و زیبا است. در شمال شهر باغ گیاه شناسی باتومی با مجموعه ای غنی از گیاهان نیمه گرمسیری و گرمسیری از گردشگران دلبری می کند.

 

آیا باتومی از تهران پرواز مستقیم دارد؟

یکی از سوالاتی که گردشگران می پرسند، امکان پرواز مستقیم از تهران به باتومی است. از فرودگاه بین المللی امام خمینی در تهران پرواز مستقیم به باتومی وجود دارد. اما دقت کنید که ممکن است در روزهای خاصی پرواز به این شهر به صورت مستقیم اجرا نشود و صرفا به صورت غیر مستقیم انجام شود. پرواز های غیر مستقیم به مقصد باتومی معمولا از تهران به دبی و از دبی به باتومی انجام می شود. بنابراین ممکن است قیمت نهایی بلیط متغیر باشد. برای استعلام قیمت بلیط تهران باتومی می توانید از طریق مای سفر اقدام کنید.

گرجستان کشوری با آب و هوای چهار فصل است که در بهار و تابستان میزبان گردشگران زیادی است. دو شهر تفلیس و باتومی از مشهورترین شهرهای گردشگری این کشور به شمار می روند. تفلیس در نزدیکی کوه قفقاز با جاذبه های تاریخی و مدرن از شما دلبری می کند و باتومی با داشتن سواحل بکر و طبیعت دست نخورده در کنار دریای سیاه شما را به سوی خود جذب می کند. اگر شما هم به همین زودی ها عازم گرجستان هستید، کدام شهر را انتخاب می کنید؟

 
 
 

بنر فروشگاه اکسسوری سفر مپگرد 2

فرم خبرنامه
برای اطلاع از تخفیف ها و آخرین مطالب مپگرد در خبرنامه عضو شوید
کانال تلگرام مپگرد